Cjelodnevni MONTESSORI program

DOBRODOŠLI U NAŠ MONTESSORI PROGRAM:

ODGOJNA SKUPINA: MJEŠOVITA ( djeca od 3 - 6 godina)
Program je verificiran 23.04.2012.g. ,a provode ga educirane odgojiteljice.

MARIA MONTESSORI:

Maria Montessori(1870-1952) je bila prva žena liječnica u Italiji. Svoju metodu je razvila pomoću empirijskog promatranja djece.
Montessori sustav se razvija na filozofiji razvoja djeteta prema kojoj pojedinac stječe operativna znanja u područjima života u kojima će sudjelovati kao odrasla osoba. Važno je uvažavati djetetovu slobodu unutar granica.Vrlo je važna dobro pripremljena okolina i aktivnosti koje razvijaju dječje psiho-fizičke sposobnosti.

MONTESSORI METODA :

Jedna od naših uloga je osigurati djeci poticajnu okolinu, koja će im povećati prirodnu radoznalost te im omogućiti spontano učenje i otkrivanje kroz igru . Montessori metoda u potpunosti uvažava dječju individualnost i od nje polazi.
Umjesto vanjskog vođenja pruža mu se indirektna pomoć kako bi samo sebe vodilo: „POMOZI MI DA UČINIM SAM“.
Montessori je način života koji ima svoj cilj, a to je da svako dijete bude neovisno, samopouzdano, motivirano, odgovorno te da postupno razvija sve svoje talente i potencijale.

 

Područja rada:

  1. Vježbe praktičnog života
  2. Vježbe za razvoj osjetilnosti
  3. Vježbe za razvoj jezika
  4. Vježbe za razvoj matematike
  5. Vježbe kozmičkog odgoja

 

NAČELA :

  1. Načelo upijajućeg uma - dijete upija sve oko sebe 
  2. Načelo pripremljene okoline-posebno izrađen pribor i strukturirana okolina 
  3. Načelo promatranja - odgojitelj promatranjem uočava i utvrđuje djetetove potrebe 
  4. Načelo slobodnog izbora i ponavljanja - dijete samo odabire pribor koje će raditi vođeno unutarnjom motivacijom 
  5. Načelo osobnog tempa i trajanja rada 
  6. Načelo provjere ispravnosti 
  7. Načelo discipline - unutarnja disciplina djeteta uči ga razvijanju pozitivne suradnje s drugima kao temelj demokratskog djelovanja
  8. Načelo mirovanja
  9. Načelo „Tri stupnja“- koje omogućuje usvajanje novih sadržaja u stupnjevima kao i provjeru novostečenog znanja 
  10. Načelo heterogenosti skupine


Ispiši stranicu